Pokud je nutné zobrazit naráz mnoho značek, které se mohou překrývat, lze využít tzv. shluky – metaznačky, zastupující dvě a více obyčejných značek. Interaktivita shluků je prostá; po kliknutí na shluk se mapa nastaví tak, aby pokryla ty značky, které shluk zastupoval.
Práce se shluky v SMap API je možná na několika úrovních:
Na nejnižší úrovni je možno (ručně) vyrobit shluk SMap.Marker.Cluster a pracovat s ním jako se značkou. Pomocí metody addMarker lze shluku definovat "podřízené" obyčejné značky.
Vždy je výhodnější značky přidávat do pole a pomocí metody addMarker je přiřadit zadané vrstvě. Pokud bysme je přidávali postupně, tak by s každým dalším přidáním značky musela vrstva přepočítávat pozice předešlých značek.
Polo-automatickým řešením je práce se shlukovačem, totiž objektem SMap.Marker.Clusterer. Po vytvoření instance do něj můžeme metodou addMarker naházet všechny značky a shlukovač z nich automaticky vytvoří jednotlivé shluky.
Nejsnazší přístup je výše uvedený shlukovač předat značkové vrstvě voláním její metody setClusterer; vrstva pak bude shlukovač automaticky využívat pro všechny značky, které do ní přidáme.
Ukázka zobrazuje vrstvu, která využívá shlukovač pro práci s tisícem náhodně rozmístěných značek. Jako obvykle je k dispozici automaticky generovaná dokumentace pro shluk i shlukovač.